Direct inzicht in de juiste statistieken

Ik maak voor mijn klanten een dashboard waarbinnen je in 1 oogopslag kunt zien wat de resultaten zijn van de belangrijkste statistieken zijn. Een maand-over-maand en jaar-over-jaar vergelijking zit daar vanwege seizoensinvloeden standaard bij in. Het is vaak de kunst om alleen de  key-metrics mee te nemen in de rapportage. De rest leidt vaak alleen maar af. Aanvullingen en verdiepingen kunnen uiteraard worden toegevoegd maar ik ben altijd scherp op het toevoegen van statistieken om het toevoegen.Met behulp van Google Datastudio kunnen we allerlei kanalen in de rapportage laten lopen om zo tot een overzichtelijke rapportage te komen op basis waarvan je keuzes kan maken.

Hulp bij jouw rapportages?

  • Bel me zeker even op om snel te sparren over de uitdagingen rondom rapportages. Dan weten al snel of er mogelijkheden zijn op een toekomstige samenwerking

Deze stappen doorlopen we

We brengen samen de belangrijkste statistieken in kaart

Belangrijkste is om de statistieken waarop de campagnes worden afgerekend ook in je Datastudio rapportage te zien zijn. Het komt vaak genoeg voor dat er nog 5 verschillende statistieken worden toegevoegd. Omdat het kan.

Ik ga aan de slag met de rapportage

Ik ga vervolgens aan de slag om een zo overzichtelijk mogelijk verhaal neer te zetten. Dat betekent altijd een maand over maand en jaar over jaar vergelijken van de gekozen statistieken. Ook toon ik een overzicht van maandelijkse prestaties zodat je ook de trend kan zien van afgelopen, pak ‘m beet, 2 jaar.

Ik hoor graag jouw feedback

Ik vind het belangrijk dat ik een rapportage bouw die ook daadwerkelijk de inzichten geeft die jij als ondernemers nodig hebt om keuzes te maken. En niet omdat ik het zo’n gave rapportage vindt. Dus ik hoor altijd graag feedback die ik vervolgens weer verwerk in de uiteindelijke rapportage

Gebruiken van de rapportage

Vanzelfsprekend is zo’n rapportage steeds het startpunt van een meeting en ondersteunt het het verhaal van de resultaten desbetreffende maand of kwartaal.

Dit is wat klanten over mij zeggen

"Brede online advertising kennis doch specialist, staat aan de basis van een inmiddels sterke marketing automation binnen ons bedrijf. Marc weet met de vrijheid en het vertrouwen die wij hem geven gewenste resultaten te boeken en tijdig te schakelen wanneer nodig. Daarnaast gewoon een fijne nette kerel die al jaren aan ons verbonden is."
Jan Willem Jongmans Marketing Manager PF Group
"Marc is een specialist op SEA-gebied. Bij 2 verschillende bedrijven heb ik met Marc gewerkt en hij weet altijd resultaten te realiseren binnen de randvoorwaarden. Marc is een fijne, rustige man om mee (samen) te werken. Ik kan Marc sterk aanbevelen in elke fase waarin uw (on line) organisatie zich bevindt. Of het nou om een start up gaat of over een groter bedrijf."
Roland Verhagen E-commerce manager
"Marc is een prettige sparringpartner. Hij heeft veel inhoudelijke SEA-kennis, maar kan ook naar het grotere plaatje kijken en zaken in perspectief plaatsen. Ook niet onbelangrijk: in zakelijke setting weet hij zich helder en bondig uit te drukken, wordt het wat informeler dan komt zijn leuke humor naar boven. Aanrader dus."
J. van Heesch Freelance Online Marketeer
"Inmiddels werken wij 2 jaar samen met Marc Schuurman. Onze ervaring is zeer positief. Marc denkt mee, verdiept zich in het bedrijf, houd rekening met nieuwe innovaties en technieken en daardoor behalen wij nu mooie resultaten."
Jasper Turpijn Eigenaar MyMepal
"Marc is een enthousiast persoon en heel gedreven in zijn werk. Hij heeft een pro-actieve houding en hij stelt ons belang, dat van zijn klant, steeds voorop. En niet onbelangrijk, hij levert goede resultaten!"
Bastiaan Peters Eigenaar Amsterdam Boats